tiistai 22. heinäkuuta 2014

Loma kuulumiset viime viikolta

Kotiuduttiin lomareissulta sunnuntai-maanantain välisenä yönä. Tasan viikko reissussa vaunun kanssa. Paljon siihen yhteen viikkoon mahtuukin, ja paljon nähtävää. Tänä kesänä tehtiin reissu Norjaan auto-vaunu yhdistelmällä. Auton mittariin tuli kilometrejä noin, 2900km.Käytiinhän me Narvikissa asti. Reissu meni kaikinpuolin hyvin ja olihan se kerrassaan mukava reissu. Neitikin katseli maisemia (''vuoria'') innoissaan, vaikka ajettiinkin pitkiä matkoja päivässä, meillä oli niin paljon katseltavaa että ei kyllä kiukuttanut edes neitiä. Ei ehkä mikään rentouttavin loma mutta mukava ja mahtavat maisemat ja ihan huiput ilmat sattui, ainoastaan yks päivä satoi vettä, muuten ihan samanlainen ilma kuin täällä Suomessakin.

Reissuun kuului myös kalastusta, joka on mieheni harrastus, merestä tuli vähän erilaisemmat saaliit mitä täällä suomessa. Neitikin pääsi kalastamaan, uistimeen nappasi isohko seiti ja sehän olikin vähän haastavampi saada rannalle kuin täällä ne ahvenet joita neiti on kalassa ollessa saanut.

Mutta kun iskän kanssa yhdessä kalasti niin saaliit tulivat helposti rannalle :)

Oltiin yötä lauttasatamassa, josta lähdettiin sitte aamulla lautalla jatkamaan matkaa.

Perjantaina oltiinkin jo Suomen puolella. Hurautettiin perjantaina Vaasaan jossa meitä odotti kaksi ystäväperhettä autoineen ja vaunuineen, siitä jatkettiin heidän kanssa lomaviikonloppua.

Lauantai hurahti Wasalandiassa, illalla käytiin vielä katsomassa raippaluodon siltaa, joka on muuten hieno!

Sunnuntaiaamuna lähdettin ajamaan Tuuriin, Keskisen kyläkaupalle koko poppoolla. Lapsia siellä odottikin taas iloinen ylläri. Lapset pääsivät miljoona tivoliin joka oli ilmainen alle 15v. lapsille. Kun Tivolissa oltiin taas kieputtu, siirryimme kaupalle syömään. Sen jälkeen olikin aikaa shoppailla iltaan asti! :)
Eli viikonloppu olikin yhtä riemua ja kieputusta! Pääasia että kaikilla meillä oli hauskaa ja hyvät ystävät messissä!  kiitos kaikille mukana olleille, oli mukava viikonloppu! :)
Meillähän nyt tänä kesänä ei ollut kuin viikon mittainen loma, arki alkoi jo heti maanantaista.

Ilmat on nyt meitä hellinyt todella. Tänään vietettiin piknik päivä kalajoella hiekkasärkillä merenrannassa, lasten kanssa. Olipa mukava päivä tänäänkin!
Oikein aurinkoista keskiviikkoa kaikille! :)

-Sanna

1. Upeita maisemia, ja kävitte myös meidän kotikulmillakin. Raippaluodon sillalta on kivat näkymät saaristoon :)

1. Ai kivat maisemat siellä teillä todellakin! Et kuitenkaan bongannu kolmea menopeliä vaunut perässä? ;)

2. Tulee niin ikävä Norjaan näitä kuvia katsellessa, tänä vuonna ei ehditä siellä käymään :/ Mutta jospa ens vuonna taas :)

1. Me ollaan yleensä joka kesä käyty, viimekesänä jäi välistä. Kyllä tuolla on aina mukava käydä. Sen verran erilaiset maisemat kuin täällä.. :)